Päivä 30: kaikkien aikojen suosikkikirjani.

Viimeistä viedään! Äkkiä tämä kuukausi kuitenkin kului, tämän huhtikuun aikana talvi väistyi, lumet sulivat, kesä alkoi kolkutella ovella, ja tänään on vielä aika miettiä sitä kaikkien aikojen suosikkiani. Tuntuu vähän hankalalta valita kaikkien hienojen kirjojen joukosta sitä yhtä ja ainoaa, mutta taidan kuitenkin päätyä...


Diana Gabaldonin Muukalaiseen! :) Lukukokemus on siis vielä suhteellisen tuoreena muistissani. Kirja oli loistava avaus hienolle sarjalle, mahtava ajankuvaus kerrassaan rakastettavine henkilöhahmoineen, upea rakkaustarina, ja mikä parasta - se sijoittuu 1700-luvun jylhän kauniiseen Skotlantiin. Tämä kirja on hieno lukuromaani, jonka tulen varmasti lukemaan vielä moneen kertaan.

Kommentit

  1. Olen kahlannut sitkeästi tuosta kirjasta alkavaa sarjaa, vain viimeisin suomennost toistaiseksi puuttuu. Aloitusosa on tässäkin sarjassa se paras! Sitten juttu väljähtyy mielestäni melkoisesti.

    VastaaPoista
  2. Kirsi, niin olen kuullut monen muunkin sanovan. Minä olen tosiaan lukenut vasta sarjan kolme ensimmäistä kirjaa, ja minusta ne kaikki ovat olleet ihan huikeita, mutta jännityksellä odotan, tuntuvatko sarjan seuraavat osat enää niin voimallisilta lukukokemuksilta...

    VastaaPoista
  3. Jotenkin tajusin vasta nyt että minullahan on tämä kirja hyllyssänim, englanniksi. Ja muutkin sarjasta, paitsi Dragonfly in Amber. Olen miettinyt aina kun olet maininnut Gabaldonin että joo, jotain hänen kirjojaan minulla on mutta että ne ovat nämä! En ole tosin vielä lukenut.. Suositteletko kesä- vai syyskirjoiksi? :)

    VastaaPoista
  4. Linnea, minä suosittelen näitä kesä-, syksy-, talvi- ja kevätkirjoiksi! ;D Oikeasti nämä olisivat varmasti loistavaa luettavaa nyt kesälläkin, varsinkin lomalla kun on aikaa lukea yöt läpeensä, niin nämä nimittäin koukuttavat. Pieni varoituksen sana: kun aloittelet Muukalaista, varaudu siihen että kirja ei heti alkuun vaikuta kovin innostavalta. Mutta ainakin minulle (ja monelle muulle) on käynyt niin että n. 350-400 sivun jälkeen kirjaa ei voi laskea käsistään... :)

    VastaaPoista
  5. Tämä selvä, kiitos vinkistä! :) Minä en yleensä ihan helposti luovuta kirjan kanssa mutta hyvä tietää jos alku tuntuu takkuavan.

    VastaaPoista
  6. Eikä se alkukaan missään nimessä huono ole, mutta ei vain koukuta vielä ihan samalla tavalla kuin sitten puolivälistä eteenpäin... :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit